Mötet mellan människor
Vi utgår från mötet mellan människor. Bara du vet hur du vill att vi ska hjälpa dig. Vi gör allt vi kan för att du ska få hjälp på det sätt du vill, på de tider du vill, av den personal du vill. Och vi vet att behov och önskemål ändras över tid. Därför låser vi inte fast oss i vad vi kommit överens om från början, utan anpassar oss kontinuerligt efter hur du vill ha det.
Men det räcker inte att jobba med hjärtat. För att omsorgens ska hålla hög kvalitet krävs att personalen har kunskaper om åldrande, åldrandets sjukdomar och funktionsnedsättningar. Dessutom krävs både teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet av omsorgsarbete.
Vi lägger stor vikt vid att personalen jobbar med både hjärtat och hjärnan. Vi jobbar aktivt med introduktion, fortbildning och coachning.
Vårt arbetssätt
Vi är ett familjeföretag som bara finns i Bromma och Hässelby-Vällingby. Vi jobbar med små personalgrupper och har flera kontor så att du träffar få personer. På varje kontor finns en arbetsledare som lär känna dig och dina behov. Det gör det lätt för dig att nå oss om du behöver något eller är missnöjd med något. Du kan alltid nå vår verksamhetschef Sverker om det skulle vara något problem.
Samtidigt är vi den största hemtjänsten i Bromma näst efter kommunen. Det gör att vi har den stabilitet som behövs för att du ska känna dig säker på att alltid få rätt hjälp i rätt tid. Vi har inga underleverantörer och anlitar inga bemanningsföretag. Vår egen personal jobbar även på nätterna och vid larm. Du kan alltid vara säker på att den som hjälper dig jobbar på Aurora och känner dig, resten av personalen och har nära kontakt med ledningen.
Vår personal
Vi har engagerad och erfaren personal som brinner för att du ska känna dig trygg, leva ett bra liv och kunna bestämma själv även om du inte längre klarar av allt du tidigare klarat.
All personal har utbildning inom demens och vi jobbar löpande med att höja kunskapen om till exempel säkra förflyttningar, god hygien, mat och måltider med mera. Vår personal är ständigt delaktig i arbetet med äldreomsorgens värdegrund. Vi är lyhörda och gör gärna det lilla extra för att sätta guldkant på tillvaron.
Vi månar om att personalen ska ha bra arbetsvillkor och en trygg arbetsmiljö. Vi har kollektivavtal och full försäkring mot arbetsskador med mera. Vi arbetar med systematiskt arbetsmiljöarbete som en naturlig del av verksamheten.
Vårt kvalitetsarbete
Vi arbetar aktivt för att alltid leverera högsta möjliga kvalitet och omsorg till våra kunder. För oss innebär kvalitet att varje kund känner sig trygg, bemött med respekt och delaktig i utformningen av sin vård och omsorg. Vårt kvalitetsarbete är en pågående process där vi lyssnar på våra kunder, anhöriga och medarbetare för att ständigt förbättra oss.
Vi har ett systematiskt kvalitetsarbete som säkerställer att vi kontinuerligt granskar och utvecklar våra rutiner och arbetssätt. Genom regelbundna möten, kvalitetsuppföljningar och riskanalyser kan vi identifiera förbättringsområden och sätta in åtgärder där de behövs.
Alla synpunkter, klagomål och avvikelser dokumenteras noggrant och följs upp av ledningsgruppen, vilket bidrar till vår ständiga utveckling.
Vi har också en kvalitetsgrupp som består av verksamhetschef och personal, som tillsammans arbetar för att säkra och förbättra verksamhetens kvalitet. Gruppen ser över resultat från interna och externa utvärderingar, såsom Socialstyrelsens brukarundersökningar, och tar fram åtgärder för att skapa ännu bättre förutsättningar för ett värdigt och meningsfullt liv för våra kunder. Vår ambition är att erbjuda omsorg av högsta kvalitet genom lyhördhet, engagemang och ett genuint intresse för varje individs behov.
Din säkerhet
Alla som jobbar hos oss har tystnadsplikt. Vi förvarar dina nycklar i kassaskåp och de går inte att spåra till dig utan våra särskilda nyckelkoder. Vi har ansvarsförsäkring om något skulle skadas i din bostad. Vår personal får hygienutbildning med kunskapstest varje år för att undvika smittspridning.